MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1711708251',
   '35.175.133.71',
   'emilia-romagna-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 35.175.133.71
UserAgent: claudebot

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => emilia-romagna

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
emilia-romagna - Home

Abonneren!

poll
[ Je poll is niet zichtbaar, verleng je vip ]

Sabato 26 gennaio (26 januari)

het is inmiddels weekend, de vrouw des huizes is weekendje weg, dus heb het hele rijk voor mezelf alleen. aangezien ik op een italiaanse school zit, om italiaans te leren, ben ik daar vandaag weer erg druk mee bezig. italiaans voor een nederlander is erg moeilijk

ik zal nu vertellen waar ik een beetje zit, zodat je daar een ideetje over krijgt.

ik woon vlakbij een vissersdorp, waar erg veel gevist word op kreeften, paling grote garnalen, allemaal uit de adriatische zee, heb ook al het een en ander mogen proeven, maar ja om te mogen proeven verliep niet helemaal vlekkeloos, het is toch anders dan in nederland he, verder woon ik pal naast een redelijk groot winkelcentrum, waar ze overheerlijk Cappuchino verkopen, en megegrote pizza's. erg lekker dus.

verder word hier 's avonds bijna altijd pasta geserveerd, maar niet zoals in nederland, met marcaroni met mix, en een flinke dot saus erop, nee weinig saus, en veel pasta, met de echte parmezaanse kaas erop, sinds ik hier ben heb ik 1x aardappel puree gegeten, wat erg lekker was.

als je veel met de bus reist, moet je zeker niet in italie zijn, ik woon op ongeveer een half uur tot een uur reizen van een treinstation, en de bus naar dat treinstation gaat maar 6x per dag, dus dan moet je uitkijken dat je de bus niet mist, anders heb je pech, de trein daarentegen gaat wel geregeld, en is ook absoluut niet duur, bijv. een enkele reis Ferrara-Bologna, een afstand van 40km is € 3,10, maar net als bij ons, klagen ze hier ook over de te hoge prijzen. en zoals natuurlijk iedereen weet, Italie had voor de euro, de Lire.

10:00:34 26 Januari 2008 Permanente link Reacties (0)

eerste week in italie

mijn eerste week in Italie zit er op, donderdag 17 januari rond 11uur kwam ik aan met de bus in Venetie.

Helaas is de reis vrij rumoerig verlopen, niet zozeer in de bus, die was vrij leeg, zo rond de 20 man zaten er, maar het was vooral rumoerig onderweg, lange zit, toch rond 24uur in de bus zitten, weinig stoppen, althans in het begin dan.

we zijn om 11uur uit Rotterdam vertrokken, we reden richting antwerpen, en voorbij antwerpen, richting Brussel, moesten we een 2e chauffeur ophalen, in Brussel ging de belgische chauffeur er vandoor, en toen kregen we 2 italiaanse chauffeurs, wel 2 aardige mannen, toen we brussel uitreden, reden we richting Luik/Namen, door de Ardennen, nah in 1 woord, een prachtige route, net voor de Luxemburgse grens hadden we een half uur pauze. veel van ons hadden daar wel even behoefte aan.

We reden weer verder richting Luxemburg stad, mooie stad, alleen jammer dat het regende, maar goed, gelukkig zaten we droog. we verlieten Luxemburg stad weer snel, en namen de Autoroute de soleil richting Frankrijk, je hebt werkelijk waar geen idee hoe de bus zou rijden als je op de kaart zou kijken, maar goed, het bleek dus dat de bus richting duitse grens reed, en naar Strassbourg reed, kende Strassbourg alleen van naam. was wederom een lange zit.

Na Strassbourg richting Mulhouse, en vrijsnel na mulhouse zouden we de grens van Zwitserland bereiken, we kwamen dus rond middernacht bij de grens aan, werden we aan de kant gezet, ID kaart/paspoort controle, kwamen 2 douanies in de bus, die de paspoorten mee namen voor controle, was vrij angstig allemaal, er werden ook drugs honden gebruikt, wat op zich wel lollig was, na ongeveer een uur kregen we alles weer terug, behalve 2 mensen mochten wij weer door rijden, die 2 mensen werden letterlijk op de grens tegen gehouden, voor geen geldig document in Zwitserland, Zwitserland is geen schengen land.

ikzelf heb een klein beetje geslapen in de bus, niet veel, want ik was doodsbang dat de bus echt een ravijn in zou rijden, want wat waren die bergen hoog...

zo tegen 5uur 's morgens bereikten we de grens van italie, ik kan je vertellen, dat sloeg echt alles...allereerst spreekt geen van hen engels of duits, onze ID kaarten werden weer meegenomen voor controle, maar dit keer moesten wij allemaal, onze spullen meenemen naar buiten, en de koffers uit de kofferruim halen, en zodanig neerstellen dat de drugshonden alles zouden kunnen ruiken, iedereen was nog beetje suf wegens de slaap, en het was koud, paar graden onder 0.

zo tegen 6uur konden we weer verder rijden, richting Milaan, grote en mooie stad, heb er alleen helaas weinig van gezien, maar komt nog.

ik moest in Milaan overstappen op de bus richting Venetie, lange route van ongeveer 200km nog, maar we kwamen onder andere door Verona en Brescia, echt een ongelooflijke mooie route...

tegen 11uur kwam ik in Venetie aan, waar ik werd opgewacht door Sylvia, een moeder van een gezin waar ik nu verblijf, ik woon in een dorpje 110km ten zuiden van Venetie, 5km van Comacchio, 50km van Ferrara en 75km van Bologna. mijn doel hier is om italiaans te leren, nah dat gaat al heel goed...en te kunnen gaan werken hier in de toerisme incl. opleiding, nou met tientallen hotels en campings naast de deur moet dat wel gaan lukken, en zelfs ook nog dat de Adriatische kust op nog geen 10min afstand ligt....

23:35:55 24 Januari 2008 Permanente link Reacties (0)